..Lördag..

Det är lördagkväll och jag ligger i soffan och lyssnar på fnissiga tjejer som viskar i sovrummet. Jag antar att både jag och Adrian kommer att sova före dem..

Idag har vi njutit utav vår lediga dag och umgåtts. Efter en lång morgon i soffan framför Pippi (vilket är standard, eftersom Nikki blivit Pippi-besatt!) så åkte jag och Nova & Leah in till stan. På måndag är det fotografering på förskolan, så jag var på jakt efter varsin kläduppsättning till smådamerna. Sen blev det givetvis lite annat smått och gott som inhandlades.. bland annat en ny almanacka, trosor till Leah och tre julklappar! Det var dem första, men nu är det påbörjat! Och jag måste faktiskt erkänna att vi åt pepparkakor igår. Bara skumtomtar och julmust kvar.. Det bästa som finns! Och lussekatter!

Vi avslutade med ett McDonalds besök innan vi körde vidare för att handla lördagsgodis och kvällens mat.
När vi kom hem möttes vi av en pappa som var i full färd med att steka pannkakor till en hungrig Nikki. Dem hade haft det mysigt dem med!
Antonia och Daniel kom förbi på besök och gjorde oss sällskap över en kopp kaffe, barnen pärlade, Nova fick hem kompisar och Robban kom på middag..
Många härliga möten på en dag!

Nu hägrar soffan resten utav kvällen. Och godisskålen såklart!

Här fastande Leah en låååång stund..
Nummer ett på Leahs önskelista! En Hulkendräkt!
En clownmask till Halloween? Njae..
Sensorna får matcha på fotograferingen! Lindex hade så mycket fint!

..Irland..

När jag fyllde 30 fick jag en helt fantastisk present utav min man - nämligen en resa på tu man hand till den gröna ön Irland.
Ända sedan min tonårsförälskelse i det Irländska pojkbandet Westlife, har det varit en stor dröm för mig att få åka till Irland.
Förra helgen uppfylldes den drömmen.
Och vilken resa det blev!
Bara att få spendera fyra dagar ensam med Adrian var magiskt i sig, men att dessutom toppa det med att få träffa en utav mina bästa vänner som bosatt sig där gjorde det hela obeskrivligt bra!
Jag och Adrian hade härlig egentid med shopping, turistande och strosande, samtidigt som vi fick kombinera det med utflykter till kusten och en urrolig kväll/natt med mat på en Tapasresturang som höll hög klass och traditionellt öldrickande på en irländsk pub med River dance och musik. Det var längesedan jag skrattade så mycket, och så sent in på natten!
Jag kommer att leva på denna resa länge, och tacksamheten i mitt hjärta är så stor till min man. Han är otrolig!
Och tack Eleine och Ciaran. Nu gjorde vår resa alldeles perfekt!

..Hösten kom..

..och överraskade oss. Värmen höll i sig så länge att man vande sig. Men den kom till slut - kylan. Och jag hade som tur var köpt varsin softshell overall till småtjejerna. Två ljuvliga i rosa och lila från Pomp de luxe.
Jag älskar verkligen dem!
Bra kvalité, vatten-och vindtäta och så fina!