..Nedstämdhet, men fina vänner..

Tack Frida, för din omtanke!

Idag har varit lite av en otursdag. Eller otur och otur, saker har inte gått som jag har velat..
Vaknade till ett sms imorse från underbaringen Frida, där hon skrev att hon trodde att hon sett Gais igårkväll. Blev glad dels för att jag hoppades att det var han, och dels för att Frida är så omtänksam. Tack hjärtat! ♥ Det visade sig sedan, genom att jag kunde se på bilder Frida tagit, att det inte var Gais.. vilket fick mig att bli ledsen. (Dagens första "motgång"). Mitt hopp om att få tillbaka Gais börjar tyvärr försvinna. Min älskade katt.
Jobbade idag mellan 07.30-16.00 och dagen gick  fort. Hade tid hos Vårdcentralen på förmiddagen, och har sån tur (den enda turen jag haft idag känns det som) att jag jobbar precis brevid den. Traskade dit, och kollade upp lite födelsemärken som ser suspekta ut. Ett var inte bra, så jag ska få en ny tid för operation så att jag kan ta bort det. Han visste inte om märket var farligt, men det lär jag väl få veta.. (Ännu en humörsänkare). Resten av dagen gick smidigt, och när jag slutade känndes det lite sorgligt att gå, eftersom ett barn som jag håller kärt i hjärtat gick sin sista dag. (Mer humörsänkning). Känns riktigt tråkigt, och jag kommer verkligen sakna henne. Hon har en sån charmig personlighet som jag kommer sakna mycket. När jag väl gick hem efter lite kramande på lilltjejern så bestämde jag mig för att strunta i bussen och ta tåget som gick en timma senare, så att jag kunde gå hem till mamma och pappa och hälsa på en stund. Men när jag  kom dit så var de inte hemma. (Bajs!) Så jag satt och läste mammas skvallertidningar istället medan jag väntade på mitt tåg, som jag sen var några sekunder från att missa. Pust! När jag kom in till stan hade jag lite bråttom eftersom jag behövde cykla till polisstationen och hämta ut mitt nya pass, och sen skynda mig hem till vår tvättid.. Tror ni inte att min kedja hoppar av då så att jag får gå hem? Blev 40 minuter försenad till tvättiden, och redigt sur. (Nu var mitt humör i BOTTEN!) Så idag har en del små-saker gjort mig ledsen/nedstämd/arg/irritrerad. Tänk vad sånna här små saker kan göra med humöret! Nu är jag iaf gladare och har bestämt mig för att sluta tjura, för vad tjänar man på det? Jag hoppas att Alex kan fixa min cykelkedja sen, annars får jag se det positiva i all motion jag kommer att få. Man måste försöka se det positiva i allt. Jag MÅSTE göra det. För jag vill inte bli påverkad av sådana här "småsaker" utan mer ta livet med en klackspark. Iaf mestadels. Jag är glad över allt jag har här i livet; en kärleksfull sambo, en fin familj, hälsa, ett hem, en utbildning, ett fast arbete och en stadig ekonomi. Vad har jag att tjura över? Det borde jag tänka på oftare. Det borde nog alla tänka på oftare.

Kram till er mina vänner!

..Hett pass..

Så mycket som jag svettats nu ikväll har jag nog aldrig svettats i mitt liv! Var nyss på ett riktigt hett spinningpass. Det var säkert 30 grader varmt i spinningsalen och man svettades mer av värmen än av utmattning. Puh! Men nu när jag är nyduschad känns det bara skönt. Har ätit två ägg mackor, och Alex kom precis hem med lite godis som jag nog ska ta och unna mig. Mums :) Micke P är här, och det är fotboll för hela slanten i vår lägenhet ikväll. Tydligen är det final i U21 VM. Viktigt, viktigt ;) Jag ska dock dra mig undan med datorn och surfa runt lite, innan jag beger mig till sängs med en bok. Måste få tummen ur och läsa klart Stieg Larssons tredje bok. Har hållt på med den i evigheter, och vill bli klar så att jag kan börja på något nytt! Twilight böckerna lockar!
Annars har min dag mest bestått av jobb. Jobbade 07.00-15.30, och var dödstrött när jag slet mig ur sängen i morse. Fast solskenet piggar upp lite grann. Jobbade med två vikarier idag, eftersom jag är typ den enda som inte gått på semester än. Vill också ha semester! Men bara två veckor kvar nu :)
Imorgon är det jobb 07.30-16.00 som gäller, sen ska jag ner till Polisen och hämta ut mitt nya pass. Resten av tisdagskvällen kommer betså av tvättning. Vi har MASSA tvätt.

Ha en skön kväll!

..Elefantvisit..

Igår hanns det inte med bloggning, utan dagen var proppad med massa härliga saker istället. Började morgonen med en snabb shopping på stan med Alex. Vi fick båda köpt ett par sköna skor som vi kan bo i när vi är i Grekland :) Sen mötte jag upp Natta, och vi var turistiga och tog strandtåget ut till Kåsa och la oss på stranden. Det var lite molnigt, men när solen väl var framme stekte det.. så den tog ändå. Lite bränna fick vi allt :) Mot kvällen tog jag en dusch och begav mig ner till ankaret för grillning tillsammans med bland annat Becka, Therese, Nebbe, Tijana och Marija. Super mysigt! Speciellt eftersom det var ett bra tag sen jag träffade dem.

Nu är vi precis hemkomna från Borås Djurpark där vi varit med vårt "stödbarn". Jag älskar djurparker! Blir så fascinerad av alla härliga djur. Älskar elefanter, det är mitt absoluta favorit djur!

Dags för matlagning. Hederliga spagetti och köttfärssås står på menyn! :)